
Τι ανέχεσαι στη δουλειά και γιατί;
Στην οποιαδήποτε δουλειά, όλοι μας ακολουθούμε κανόνες και διαδικασίες που έχουν οριστεί από άλλους. Αυτές, αποτελούν μέρος της κουλτούρας μιας εταιρίας και σκοπό έχουν να περνούν μηνύματα που διαμορφώνουν την συνολική ταυτότητα (Brand Identity).
Σε πολλές περιπτώσεις τυχαίνει να μην συμφωνούμε με αυτούς τους κανόνες, ωστόσο υπακούμε για να παραμείνουμε μέρος του συνόλου. Με αυτούς τους κανόνες συμμορφωνόμαστε εξαρχής. Από την πρώτη μας επαφή με το brand, αναγνωρίζουμε και αξιολογούμε αν μας ταιριάζει ή όχι. Αν δεχτούμε την συνεργασία, πάει να πει πως δεχόμαστε να τους ακολουθούμε. Ξεκάθαρο.
Υπάρχουν όμως και πράγματα που ανεχόμαστε, τα οποία ΔΕΝ θα έπρεπε να ανεχόμαστε. Μπορείτε να σκεφτείτε κάποιο παράδειγμα; συμπεριφορές, χειρισμοί, τεχνικές, αποφάσεις, στρατηγικές κ.α. Σε αυτή την περίπτωση, δεν απαιτείται να συμμορφοθούμε. Απαιτείται όμως να:
- Κατανοήσουμε την θέση μας. Μας αφορά; Πόσο μας επηρεάζει;
- Αν η θέση μας το επιτρέπει, τότε θα μιλήσουμε. Είτε είναι κάποιος που σε ενοχλεί, είτε είναι μια απόφαση που πιστεύεις ότι είναι λάθος, είτε ένας συνεργάτης που απέδειξες πως δεν είναι καλός, τότε πρέπει να μιλήσουμε.
- Να προτείνουμε λύσεις. Αν αποφασίσεις να μιλήσεις πρέπει να έχεις και την πρόταση για λύση
- Βρες την κατάλληλη ώρα, τον κατάλληλο άνθρωπο και τις κατάλληλες συνθήκες για να μιλήσεις
- Η ευγένεια έχει μόνο θετικά αποτελέσματα
- Η γκρίνια από την άλλη μόνο αρνητικά
Για homework γράψε σε ένα χαρτί 10 πράγματα που ανέχεσαι στη δουλειά. Στην συνέχεια βαλτα σε σειρά από το πιο εύκολο στο πιο δύσκολο. Τέλος, δες αυτό που έβαλες ως πιο εύκολο και σκέψου έναν τρόπο που μπορεί να λυθεί. Είναι πραγματικά εύκολος; Άρα… θα κάνεις κάτι για αυτό; και γιατί;

