BRAND IDENTITY

Social Media Storytelling. 5 tips για να το κάνεις σωστά;

Το νέο tip που δίνουν οι ειδικοί όσον αφορά στα social media (που δεν είναι και τόσο νέο μεταξύ μας), είναι το story telling. Όπως υποστηρίζουν, αυτό είναι το βασικότερο που πρέπει να έχει η προβολή μας μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι πληροφορίες ωστόσο είναι τόσες πολλές που για να προσέξει κάποιος την ιστορία σου (πόσω μάλλον να την διαβάσει), πρέπει να έχει για εκείνον/η πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Αν σκεφτείς ποιος είναι ο πρώτος στόχος σου θα δεις πως δεν σε ενδιαφέρει ούτε καν αυτό! Αυτό που θες είναι να δημιουργήσεις συναίσθημα, να χτίσεις την σχέση και το brand σου. Αυτό που θες δηλαδή σε νούμερα, είναι engagement και followers!

Πάμε να δούμε πως γίνεται αυτό λοιπόν με την βοήθεια του story telling.

Το να διηγείσαι ιστορίες περιγράφοντας εικόνες και χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις, δεν είναι για όλους. Οι συγγραφείς και οι αρθρογράφοι είναι επαγγελματίες! Όμως, το να επικοινωνήσεις μια ιστορία, είναι κάτι που όλοι μας μπορούμε να κάνουμε και ο καθένας με τον τρόπο του το κάνει καθημερινά. Σκέψου πως μια ιστορία μπορεί να επικοινωνηθεί ακόμα και με ένα “Αχ…”. Και γιατί είναι story telling αυτό; Γιατί είναι επικοινωνία, μεταφέρει ένα μήνυμα, κάνει τον δέκτη να φανταστεί, φτιάχνει εικόνες στο μυαλό του και δημιουργεί συναισθήματα και σκέψεις.

Αν τώρα δούμε το story telling στην εφαρμογή του στα social media, θα παρατηρήσουμε πως περιγράφουν την “καθημερινότητα” του brand μας. Παρουσιάζουν κάποια γνώση, σκέψη, άποψη, εμπειρία και βέβαια ξυπνούν κάποιο συναίσθημα! και για αυτό τον λόγο είναι σημαντικό να εκμεταλλευόμαστε τα social media για να χτίσουμε το brand. Γιατί είναι πολύ εύκολο να ξυπνήσεις συναισθήματα και να δεθείς μέσα από τον συνδυασμό ιστορίας, εικόνας, αλήθειας.

Στο δια ταύτα, κάθε μέσο έχει και τα μυστικά του. Για παράδειγμα στο facebook δεν υπάρχει όριο, οπότε αν έχεις το ταλέντο με τις λέξεις, εδώ είναι που μπορείς να το εκμεταλλευτείς. Στο instagram από την άλλη, θα πρέπει να μιλήσεις με εικόνα. Υπάρχουν τεχνικές που μπορούν να δώσουν δύναμη στην εικόνα σου και στην ιστορία σου. Τέλος, το video είναι το σήμερα (και το αύριο) για το marketing. Μικρό, ουδιώδες, προσεγμένο, ενδιαφέρον.

Σε κάθε περίπτωση:

  1. Know your audience
  2. Να λες αλήθεια
  3. Ο στόχος της ιστορίας είναι ένας. Το story telling μπορεί να κοπεί σε πολλές μικρότερες ιστορίες. Για παράδειγμα, αν θέλεις να προβάλλεις την ποιότητα, τότε στοχεύεις στην ιστορία πίσω από την παραγωγή του προιόντος και έτσι θα ακολουθείς αυτό σαν ομπρέλα
  4. Αν γράφεις καλά, γράψε, αν όχι, προσπάθησε και αν δεν τα καταφέρεις, βρες τον καλύτερο τρόπο να εκφραστείς.
  5. Testimonials, hashtags, behind the scenes, process, everyday life, όλα βοηθούν

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *