BRAND IDENTITY

Έρευνα. Είναι σπατάλη χρόνου ή οφέλιμη διαδικασία; Πότε την επιλέγεις και που μπορείς να την χρησιμοποιήσεις

Όλο και περισσότερα άρθρα και ρεπορτάζ διαβάζουμε για την σπατάλη χρημάτων και ωρών για να κάνουμε έρευνα. Για αρχή, αυτό που θα πρέπει να αναρωτηθούμε είναι τι ψάχνουμε; Ξέρουμε να κάνουμε έρευνα; Ξέρουμε πως θα χρησιμοποιήσουμε τα αποτελέσματα που θα βρούμε;

Την επόμενη φορά που θα σκέφτεστε να κάνετε έρευνα για κάτι, σκεφτείτε τα παραπάνω. Σκεφτείτε πόσα χρήματα δίνετε για έρευνα και πόση ώρα αφιερώνετε για αυτό το σκοπό. Για να μην παρεξηγηθούμε, η έρευνα, αν την κάνεις σωστά, είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο. Πρέπει όμως να γίνεται από ειδικούς, να μετράται από γνώστες και να γίνονται οι κινήσεις που πρέπει μόλις ολοκληρωθεί. Διαφορετικά ειναι σπατάλη.

Σκεφτείτε:

  1. Ποιοι ειναι εκείνοι που παίρνουν μέρος σε μια έρευνα;
  2. Ποιους θέλεις πραγματικά να προσεγγίσεις;
  3. Τα αποτελέσματα που θα βρεις, πως θα τα αξιοποιήσεις;
  4. Τι σε οδηγεί σε έρευνα; Τι μεταβλητές και τι σταθερές έχεις;
  5. Κάνε τις σωστές ερωτήσεις στους κατάλληλους ανθρώπους
  6. Σωστή στοχοθέτηση
  7. Χτίσε ομάδα. Ένας μόνος του δεν μπορεί να τα καταφέρει

Πριν κάνεις την οποιαδήποτε έρευνα. Είτε ποιοτική είτε ποσοτική, φτιάξε την σωστή ομάδα, δημιούργησε στρατηγική, υλοποίησε σωστά και θα δεις απίθανα αποτελέσματα.

Διάβασε εδώ και ένα ενδιαφέρον πρόσφατο άρθρο (αγγλικά)

Τέλος μην ξεχνάς τα οφέλη που έχεις κάνοντας έρευνα:

  1. Κατανόηση του σήμερα και πως σε βλέπει ο πελάτης. Τι αισθήματα και τι σκέψεις κάνει
  2. Μπορείς να μάθεις ότι ακριβώς χρειάζεσαι για να κάνεις το επόμενο βήμα
  3. Έχοντας κάνει σωστή στοχοθέτηση, μπορείς να μάθεις την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσεις
  4. Είναι ακόμα ένα κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες και τους συνεργάτες σου
  5. Αναγνωρίζεις τις ανάγκες του πελάτη και προχωράς σε ανάλογες βελτιώσεις
  6. Πως οι εξωτερικές αλλαγές επηρεάζουν τους πελάτες και ποια η θέση σου
  7. Τρύπες, καλύψεις, επικοινωνιακά λάθη, μηνύματα που δεν έχεις περάσει σωστά στο κοινό σου – εντοπίζεις και βελτιώνεις
  8. Μπορείς να χωρίσεις το κοινό σου σε κατηγορίες ανάλογα με τις προτιμήσεις τους
  9. Παίρνει προβάδισμα από τον ανταγωνισμό

Εδώ μπορείς να διαβάσεις άρθρα με ενδιαφέρον πάνω στο θέμα