BRAND IDENTITY

Cherry Picking… Μπορεί να μην ξέρεις τι είναι, όμως το συναντάς συχνά!

Το Cherry picking με λίγα λόγια είναι η επιλεκτική μνήμη που λεμε. Είναι όταν επιλέγεις τα δεις, να διαβάσεις, να θυμάσαι και να χρησιμοποιήσεις εκείνα τα δεδομένα που σου “ταιριάζουν” καλύτερα και να αγνοήσεις αυτά που δεν σου είναι οικεία. Πολλες φορές (αν όχι όλες) ο τρόπος που επιλέγεις τις πληροφορίες έχει να κάνει με τις πεποιθήσεις του καθενός. Αυτή η πρακτική κάνει την πληροφορία σου να είναι ελλειπής και λάθος και φυσικά να οδηγήσει σε λάθος αποφάσεις, λάθος κινήσεις και επιλογές.

Σε περιπτώσεις που έχουν να κάνουν με σημαντικές αποφάσεις, με έρευνα και με στοιχεία που δεν έρχονται από εμάς, το Cherry Picking μπορεί να αποβεί μοιραίο. Μπορούμε να το εντοπίσουμε με δυο μορφές. Την “Εκ Προθέσεως” και την “Ακούσια”.

Εκ Προθέσεως

Σε αυτή την περίπτωση, αφήνουμε απ’έξω πληροφορίες που εμείς επιλέγουμε να μην τις χρησιμοποιήσουμε. Στο κομμάτι του Branding και της εταιρικής επικοινωνίας, μπορούμε (και το κάνουμε συχνά), να κρύψουμε τις ατέλειες ή να αναφέρουμε ¨μιση” πληροφορία στο κοινό. Σε αυτή την περίπτωση, ρισκάρουμε να γίνει γνωστό αυτό που κρύψαμε και να μειωθεί η αξιοπιστία του Brand μας.

Ακούσια

Σε αυτή την περίπτωση συνήθως αφήνουμε απ’εξω στοιχεία όταν δεχόμαστε πληροφορίες από άλλους. Είτε γιατί μας συμφέρει, είτε γιατί δίνουμε έμφαση σε κάτι άλλο ή ακόμα γιατί έχουμε άγνοια. Οι άνθρωποι έχουμε την τάση να θυμόμαστε πληροφορίες που τις νοιώθουμε οικείες, έτσι αφήνουμε ασυναίσθητα στο πίσω μέρος του μυαλού μας λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να μας φανούν χρήσιμες. Πόσες φορές ΔΕΝ έχουμε διαβάσει όρους ή προυποθέσεις ή οδηγίες και στο τέλος την πατάμε.

Για να μην βρεθούμε ξανά στην δύσκολη θέση και για να έχουμε (και να δίνουμε) μια συνολικά σωστή εικόνα, θα πρέπει να καταγράφουμε, να προσέχουμε και να είμαστε ειλικρινείς. Με εμάς και με τους άλλους. Αν κάτι πέσει στην κατηγορία του “να το κρύψω”, καλύτερα να το διορθώσεις. Αν δεν διορθώνεται, βελτιώνεται!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *