
Branding in the digital era. Ή αλλιώς, πως θα παίξεις το παιχνίδι των Social Media
Αν διαβάζεις αυτό το blog σίγουρα πια θα μπορείς να καταλάβεις την έννοια του branding. To Branding αποτελείται από οτιδήποτε αφορά στην επιχείρησή σου. Μέσα και έξω από αυτήν. Έμψυχο και άψυχο. Επίσης αν διαβάζεις αυτό το blog θα ξέρεις πως δεν αναλύουμε πολύ και δεν λέμε αερολογίες για να γεμίσουμε σελίδες. Η δημιουργία του blog έγινε για να μοιράζομαι και εγώ όλα όσα γνωρίζω και μαθαίνω κατά τη διάρκεια της δικής μου πορείας. Για εμένα, κομμάτι του brand μου είναι να μοιράζομαι, να βοηθώ και να προσπαθώ να μαθαίνω και να εκπαιδεύομαι για να γινομαι καλύτερη και εγώ και οι άνθρωποι που συνεργάζομαι.
Όσον αφορά τώρα στα social media, θα έχετε καταλάβει ότι είναι ένα χάος! Αν και η διαδικασία του brand δεν αλλάζει σε αυτή την περίπτωση, η προσέγγιση και η επικοινωνία γιγαντώνεται και για αυτό για όσους δεν την “κατέχετε”, καλό θα είναι να εμπιστευτείτε τους ειδικούς για να μην χάσετε χρόνο και χρήμα. Ωστόσο, για να γνωρίζετε προς τα που να πάτε, θα πρέπει να έχετε απαντήσει στα παρακάτω.
tip. Θα βοηθήσει αν για το κάθε ένα κάνετε ένα κείμενο ή μια λίστα
Know your customers – και που θα τους βρεις – μπορείς να περιγράψεις ποιος/ποια είναι ο πελάτης σου; τι κανει; τι θελει; τι του προσφερεις; τι θα κερδισει απο εσενα; – μην εστιαζεις στο προιον, εστιασε στην αλλαγη που υποσχεσαι. Να θυμάσαι πως ένα 18% των χρηστών αγοράζει μέσα από τα social media
Plan ahead – Προσπάθησε να δεις πιο μακριά. Σχεδίασε μια σωστή στρατηγική με συγκεκριμένους στόχους. Δες που βρίσκεσαι σήμερα και τι μπορείς να κάνεις για αύριο. Τι πλάνο έχεις για ένα χρόνο μπροστά; τώρα μέτρα τις κινήσεις προς τα πίσω. Τι βήματα βλέπεις να πρέπει να κάνεις για να φτάσεις εκεί;
Εκμεταλλευσου τα trends – Εδώ θέλει δουλειά. Θέλει έρευνα και ανοιχτό μυαλό. Αναγνώρισε τι “παιζει” και βρες τρόπο να κάνεις δική σου κάθε ευκαιρία.
Ρίσκαρε – μην έχεις στο μυαλό σου μόνο το χρήμα. Ρίσκαρε χρόνο, συνεργασίες, εκπαιδεύσεις…
Χρησιμοποίησε την τεχνολογία – για να είσαι στα social media σημαίνει πως μπορείς εστω βασικά να τα καταλάβεις και να τα χρησιμοποιείς. “Αν όχι, μην χάνεις χρόνο“. Εκπαιδεύσου ή ανάθεσε σε ειδικό! (να ξέρω να κάνω ένα post, δεν είναι αρκετή γνώση…). Για παράδειγμα, ποιος ήξερε το TikTok πριν την πανδημία… ή πόσα καταστήματα στην Ελλάδα ΔΕΝ είχαν online shop. Επίσης δεν ξεχνάμε την προσφορά, την γνώση, την ειλικρίνεια και την άνεση που απαιτούν πλέον οι πελάτες.
Χρησιμοποίησε την εικόνα – Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της επιτυχίας στα social media είναι οι “πιασάρικοι τίτλοι” και φυσικά “η εικόνα!” Μια εικόνα είναι πράγματι 1000 λέξεις. Οι κατάλληλη εικόνα, προκαλεί να σκεφτείς τις κατάλληλες λέξεις για να φτιάξεις το κατάλληλο συναίσθημα
Βγάλε συναίσθημα – και φτάνουμε στο συναίσθημα. Όπως θα έχεις ήδη παρατηρήσει, οι περισσότερες αναρτήσεις που θα δεις δεν ειναι πια ενημερωτικές, αλλα προκαλούν συναισθήματα. Ο λόγος απλός. Το συναίσθημα είναι εκείνο που θα σε οδηγήσει στην πράξη (αγορά).
Επικοινώνησε – Πρέπει να είσαι παρόν. Όχι περιοδικά, συνέχεια! Είτε με δικό σου υλικό είτε με την παρουσία σου με άλλους τρόπους, πρέπει να υπάρχεις. Να επικοινωνείς και να φιλτράρεις τις πληροφορίες που χρειάζεται μέσα από τις αναρτήσεις των πελατών σου και την αλληλεπίδραση μαζί τους
*Σημαντικό (και για αυτό το επαναλαμβάνουμε πάντα) Εμπιστεύσου τους ειδικούς (μην το παίζεις ειδικός με ένα video στο youtube – χάνεις χρόνο και χρήμα)

