BRAND IDENTITY

9 tips για να δημιουργήσεις το Mission Statement

Η αποστολή (Mission statement) του καθενός είναι μια μικρή πρόταση όπου καθορίζει το γιατί. Ποιος είναι ο προορισμός και που θέλουμε να φτάσουμε; αν μιλάμε για επιχείρηση, τότε θα πρέπει να καθορίσουμε το προιόν, τον πελάτη, τον τόπο και τον σκοπό.

Όταν έχεις κατανοήσει την αποστολή σου, το mission statement, μπορείς να καθορίσεις και τα όριά σου. Αυτός είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να μπορείς να παίρνεις αποφάσεις. Ξέρεις ποιος είσαι και που πας και μπορείς ξεκάθαρα, σε μικρό χρονικό διάστημα να αποφασίσεις αν κάτι σου κάνει ή όχι.

Πολλοί δεν γνωρίζουν πως μπορούν να καθορίσουν το mission statement και έχουν μια αόριστη ιδέα στο μυαλό τους. Για να μπορείς να καθορίσεις την αποστολή σου, θα πρέπει να απαντήσεις (σοβαρά και ειλικρινά) στις παρακάτω ερωτήσεις:

  1. Τι έχει σημασία για εμένα (η την επιχείρηση)
  2. Ποιος είναι ο στόχος μου και που θέλω να φτάσω;
  3. Ποιο είναι το καλύτερο σενάριο που μπορείς να σκεφτείς; (πιθανό ή απίθανο)
  4. Σκέψου 5 λέξεις που σε περιγράφουν.
  5. Σκέψου 5 λέξεις που θα ήθελες να σε περιγράφουν.
  6. Τι κληρονομιά θα ήθελες να αφήσεις. Πως θέλεις να σκέφτονται για εσένα και πως επηρεάζεις τις ζωές των άλλων
  7. Ποιο είναι το δυνατό σου χαρακτηριστικό;
  8. Ποιες είναι οι αξίες σου;
  9. Δεν πρέπει να ξεπερνά τις 50 λέξεις

Για να καταλάβουμε τι σημαίνει mission statement μπορούμε να δούμε παραδείγματα από μεγάλες εταιρίες. Έχει ενδιαφέρον η απλότητα που περιγράφουν την αποστολή τους και το ότι περιγράφουν ακριβώς ότι έχουμε και εμείς στο μυαλό μας για αυτές τις επιχειρήσεις.

“To make people Happy” – Disney

“To create a better everyday life for the many people” – IKEA

“Spread ideas” – TEDx

“To give people the power to share and make the world more open and connected” – Facebook

“To make it easy to do business anywhere” – Alibaba

“To enrich people’s lives with programmes and services that inform, educate and entertain” – BBC

“To prevent and alleviate human suffering in the face of emergencies by mobilizing the power of volunteers and the generosity of donors” – Red Cross

Όπως παρατηρείς, είναι απλά, κατανοητά και σύντομα.

Μπορείς να βρεις το δικό σου;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *