BRAND IDENTITY

Η σχέση του brand σου με τους πελάτες περνά από 5 στάδια (Brand Recognition). Μάθε ποια είναι για να είσαι προετοιμασμένος!

Τι γνώμη έχουν οι πελάτες σου; Τι σκέφτονται; Πως νοιώθουν; Ποιες είναι οι πιθανές αντιδράσεις που μπορείς να έχεις από τους πελάτες σου και ποια είναι η διαδρομή μέχρι να σε επιλέξουν;

Αυτό που πρέπει να θυμάσαι πάντα είναι πως του brand σου αλληλεπιδρά με συνεργάτες, υπαλλήλους, προμηθευτές, ανταγωνιστές, υπηρεσίες και πρέπει να δημιουργήσεις μια εικόνα με συνοχή και χαρακτήρα σε όλες τις πιθανές συναναστροφές.

Υπάρχουν λοιπόν 5 επίπεδα στην αναγνώριση του brand:

ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΟΥ BRAND

Το χειρότερο σενάριο είναι κάποιος που έχει συναναστραφεί με το brand σας, να μην το επιλέγει από επιλογή. Εκεί, θα πρέπει να έχετε μια καλή επικοινωνιακή πολιτική για να αποφύγετε αυτό το αποτέλεσμα. Ακούστε τις κακές κριτικές, διορθώστε ότι χρειάζεται. Ανανεωθείτε!

ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ BRAND

Υπάρχει η περίπτωση ένα ποσοστό του target audience απλά να μην σας γνωρίζει. Ξεκινήστε από την αρχή και ψάξτε να βρείτε το κοινό που στοχεύετε. Κάποιο σημείο στην διαδρομή ίσως χρειάζεται βελτιώσεις για να τους προσεγγίσετε σωστά.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ BRAND

Αυτό είναι ένα ευχάριστο (πρώτο) επίπεδο. Ο πρώτος σταθμός πριν την επιλογή. Εδώ, ο πελάτης ξέρει το brand, γνωρίζει τι προσφέρει και ανά πάσα στιγμή, σε περίπτωση ανάγκης – της ανάγκης που καλύπτει το brand σου – θα σκεφτεί να σε επιλέξει. Σε αυτό το επίπεδο, πρέπει να κάνεις ξεκάθαρη την διαφορά που έχεις από τον ανταγωνισμό.

ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ

Εδώ ο πελάτης έχει περάσει από το επίπεδο της αναγνώρισης και σε επιλέγει ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Ότι περισσότερο και αν προσφέρεις, τόσο προχωράς προς το επόμενο επίπεδο της αφοσίωσης.

ΑΦΟΣΙΩΣΗ

Εδώ είναι η επιτυχία του brand. Σε αυτό το επίπεδο ο πελάτης είναι αφοσιωμένος στο brand. Δεν υπάρχει καν σκέψη πριν την επιλογή. Σκεφτείτε εταιρίες που έχουν αντικαταστήσει την λέξη του προιόντος τους (coca cola, amita, lipton, uber, betadin, pampers κ.α.). Για να κερδίσετε την αφοσίωση ενός πελάτη πρέπει να έχετε κερδίσει την εμπιστοσύνη τους. Να έχετε ένα προιόν που καλύπτει την ανάγκη τους, να είναι διαφορετικό και η εξυπηρέτηση να είναι άρτια (ακόμα και αν κάποια φορά αντιμετωπίσει δυσκολίες).

Μην ξεχνάς ότι σε όλα τα επίπεδα πρέπει να έχεις όλα τα κανάλια επικοινωνίας ανοιχτά.