
Τι είναι τελικά η εταιρική ταυτότητα (Brand Identity);
Όταν μιλάμε για εταιρική ταυτότητα ή brand Identity θέλουμε να περιγράψουμε όλα εκείνα τα στοιχεία που καθορίζουν το πως παρουσιαζόμαστε στον έξω κόσμο. Πως μας αντιλαμβάνονται οι πελάτες, οι συνεργάτες, ο κύκλος, οι φίλοι, οι δικοί μας άνθρωποι; Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτονται για το brand μας; Τι τους έρχεται στο μυαλό; Αν αναφέρουμε το όνομα του brand, τι συνειρμούς κάνουν;
Λογότυπο, συσκευασία, επιλογή λέξεων, κουλτούρα, εξυπηρέτηση, άνεση, τιμή, ποιότητα, ευθύνη, επικοινωνία, προσωπική παρουσία (δική μας και εργαζομένων αν υπάρχουν), παρουσία στο internet, ευκολία στην διαδικασία, αποτελεσματικότητα, διαχείριση social media. Τι συναισθήματα τους προκαλεί; Τι υπόσχεση δίνει; τι ανάγκη καλύπτει;
Η εταιρική ταυτότητα θα πρέπει να έχει μια σταθερότητα, να αντικατοπτρίζει την αλήθεια, να είναι συνεπής, αληθινή, να δημιουργεί θετικά συναισθήματα για να μπορεί να έχει τα αποτελέσματα που ζητάμε.
Σκεφτείτε… τι σας έρχεται στο μυαλό αν ακούτε τις λέξεις Coca-cola, Pepsi, KFC, McDonalds, Lionel Messi (ναι και τα άτομα είναι brand), The Rolling Stones
Τα πρώτα βασικά βήματα που πρέπει να κάνουμε είναι για να χτίσουμε την ταυτότητά μας:
- Να φτιάξουμε σωστό, ολοκληρωμένο προιόν. Τι πουλάμε; γιατί;
- Nα βρούμε τον σκοπό της ύπαρξης του brand μας (είτε προσωπικά είτε εταιρικά).
- Να βρούμε τα δυνατά μας στοιχεία
- Να αναλύσουμε σε ποιον απευθυνόμαστε. Ποιός είναι ο πελάτης μας και τι ζητά από εμάς
- Να δούμε τον ανταγωνισμό. Πως κινείται; Εγώ που διαφέρω;
Η οπτικοποίηση και η εφαρμογή της στρατηγικής έρχεται αργότερα…
Ξεκινήστε!!!
(η εφαρμογή είναι και ατομική και εταιρική)

